Lycka

Alltså, jag trivs verkligen här nere! Hade det inte varit för att jag och Maja skulle klöst ögonen ur varandra efter ett tag (that's love!) så hade jag nog frågat hennes mor om inte jag också kunde fått bo här. Höhö.

Dagen har hittills varit fantastisk. Jag gick upp runt 8 (okej, det var inte fantastiskt), sen åt jag och Maja frukost innan vi begav oss åt varsitt håll. Maja till Halmstad och jag till Plönninge :)

Jag fick rida Diwa och Balsac, och båda var riktigt fina! Diwa var lite emot skänkeln i början och hoppade omkring på bakbenen en stund, men när hon väl gick fram till handen så var hon super! Sista 20 minuterna kunde jag göra vad jag ville på henne, och hon var riktigt mjuk och följsam. Det är sådana tillfällen som man har lust att köpa första bästa häst och bara ridaridarida i all evighet ;)

Efter det undrade Ulrica om jag inte ville rida Balsac också, och jag var väl inte nödbedd. Han hade vilat i två veckor, så han var lite studsig på linan, men så fort jag hade hoppat upp var han på alerten och lyssnade på mig :)
Han är en sån häst som jag skulle behöva rida en massa på - han är som en överkokt spaghetti i hela kroppen, och har man inte honom mellan hjälperna till 100% och verkligen ramar in honom så har man inte en chans att få honom gå som man vill, haha. Söthäst! Dock får han sjukt stor gång när han arbetar ordentligt med ryggen, så i galoppen var jag tvungen att pausa lite för jag fick sån sjuk kramp i magmusklerna. Tur att man inte tappat några muskler alls, nejnej...

Har varit mysigt att träffa lärare och elever som man inte sett på jättelänge, och jag kan inte hjälpa att jag får en grym Plönningeabstinens.. :P

Nu kom min tillfälliga sambo hem (till sitt hus, det låter som att jag bor här, haha)! Hennes lunch - en påse chips. Kan man annat än älska henne?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0