Hård och kantig

Det här har helt klart inte varit min dag!
Försov mig till jobbet och stressade dit som en gnu med kaffe i ena handen, macka i andra och håret på ända.
Tror ni att jag skulle jobba idag?
Givetvis inte.

Sen glömde jag min väska när vi hade lunchat på Bambu.
Sen insåg jag att mitt abonnemang var spärrat.

Men nu har allt löst sig, väskan är på plats och telefonen upplåst!

Tidigare idag började jag fundera lite över min framtid. Jag har visserligen ganska klart för mig vad jag vill arbeta med, men när jag lät tankarna ströva fritt så öppnade sig plötsligt flera möjligheter.
Jag är ju lite av den filosoferande typen, och jag har länge funderat på om man kanske skulle starta en hatblogg. Jag är ganska bra på att vara allmänt elak och cynisk, så det känns som något som skulle passa mig, och skulle jag då få betalt för det dessutom hade det ju varit många flugor i en och samma smäll! Då kanske jag t om skulle sluta skrika arga ramsor i sömnen? Att skriftligt och ilsket ordbajsa hela dagarna måste ju helt klart vara bättre!

Ett annat yrke som borde passa mig är relationsexpert. Alla mina egna relationer går visserligen åt skogen, men när det gäller andra så vet man ju självklart bäst! Jag har ju varit sambo med en massa olika människor i 3 år (okej, det var ett internat, men ändå?) och där har jag fått lära mig att lösa komplikationer och smågnabb på bästa vis. Ett som alltid funkar är att spela med, och sen planera en tyst hämnd. Eller att ta kampen på direkten, gapa och skrika lite, och sen gå ner till närmsta affär/kiosk och köpa en stor Marabou och dela på.
Ni ser, är jag inte en naturbegåvning så säg?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0