Har motorcyklat motorcykel

Nu har jag haft mina första två lektioner!
Det gick jättebra nästan hela tiden, ända fram tills jag tappade den när jag skulle göra en inbromsning.
Det blev helt enkelt lite mycket att tänka på med koppling, bromsar och växlar på samma gång, så jag glömde helt enkelt att sätta ner foten. Hehe. Och när jag insåg det hade den redan hunnit börja luta såpass, och då var den för tung för att hålla emot. Typiskt!

När jag åkte hem till Majsan igen så handlade jag lite mat på vägen, eftersom jag i egenskap av god vän och övernattare tänkte göra lunch (kyckling- och pastasallad. Yum!) till oss. Är jag inte snäll, så säg?

På vägen hem åkte jag förbi Plönninge och Fjellaregård en snabbis, så nu är det bestämt att jag ska rida antingen Balsac eller Fair Lady imorgon. Min pärla Cover Girl har slagit på sig i hagen, så hon är konvalecent :(
'Den snabba svängen' tog 2 timmar, och inkluderade isärskruvning av transport, massa hästskvaller och att pyssla om den sjuka fölungen innan den skulle iväg till djursjukhuset. Trevligt!

Väl hemma igen gjorde jag iordning salladen, Maja kom hem, och när vi ätit så gjorde vi efterrätt. Marängbottnar, grädde och rivet äpple. Fattigmans-tårta, haha. Gott var det, men eftersom Majsan har fobi för sina 'enorma' lår så gick vi en runda utmed havet efteråt.
Hade jag inte trampat i fårbajs hade det nog varit riktigt mysigt!

Nu ska jag iväg till Karro och rida + fota lite hästar :) Vi får se om jag och kameran kan samarbeta idag!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0