Lördag.

Jag läser ett 20-tal bloggar, både från storbloggare och andra, vanliga svenssons som finns i - eller utanför - mitt liv. En del andra slinker med dessutom.
De jag läser är ganska olika, men har ofta en gemensam nämnare, som dagens outfit, eller bilder på kläder man precis inhandlat. Jag kan absolut förstå att folk som räknas till trendsättare bloggar om det, ex Kissie, men när småflickorna från grannbyn börjar kan jag inte låta bli att skratta. 4 bilder på två likadana tröjor i olika färg, en behå och ett fempack trosor från H&M. Ärligt talat?
Gärna utlagt på ett blankt parkettgolv, eller fotat på bloggerskan/bloggaren i fråga framför en spegel med relativt kasst ljus, där huvudet täcks av kamerablixten.
Du vet.. Ingen vill veta var du köpt din tröja.

Försökte blogga från mobilen när jag kom hem igår, men den ville inte riktigt som jag. Tur det, det hade nog inte varit något direkt läsvärt ändå.
Gårkvällen (haha, kan man verkligen skriva så?) tillbringades i Glommen, på deras kräftfestival. Vi var ett glatt gäng som åkte dit, och jag hade riktigt trevligt. Inte dansa-på-bardisken-aspackad-trevligt, utan snarare en-relativt-lugn-fredagskväll-med-goda-vänner-och-karuseller-trevligt. Sent blev det i vilket fall, och vid 5-tiden slocknade jag i sängen.
Riktigt hopplöst när man bara måste läsa några kapitel i en bok innan man kan somna! Jag ska börja att läsa dåliga böcker i stället, då kanske jag kan somna i tid någon gång.

Ikväll blir det åter en lugn kväll, imorgon står återigen jöbb på schemat. Vickan & co ska iväg ikväll, så jag funderar på att ta en kväll och bara rå om mig själv. Ni vet, en lång dusch med hårinpackning, och sen med efterföljande ansiktsmask framför någon mysig kärlekskomedi vid tvn.

Vi får se vad som händer, först ska jag i vart fall gå en långrunda med hunden och se om vi hittar några blåbär in the woods. Ryktet går att de börjat skymta fram så smått...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0