2010-12-03

Sådärja, nu börjar det ordna upp sig här igen!

Det har hänt en hel del här de senaste veckorna, och jag ska försöka att dra det lite kortfattat.

Eamon Hickey

Eftersom min kära Karolina Larsson är ute och reser så hoppade jag in för henne och jobbade hos Eamon i 5 veckor. En helt otroligt lärorik och rolig period! Eventuellt ska jag jobba lite nu i december också, men det är ingenting som är helt bestämt. Under dessa veckorna bodde jag hos min käre man i Falkenberg, och det var supermysigt :)

Rouke van der Annehoeve

Hästen som jag var och provred hamnade hos mig till slut, och han har varit med mig nere hos Eamon. Just nu bor han dock hemma på gården, och som sällskap har han det supersöta halvblodsstoet Chakenda. Vi har inte riktigt kommit igång som planerat eftersom ett muskelfäste i mitt vänstra knä blev inflammerat under den andra/tredje veckan hos Eamon, så vi har i stället arbetat mycket från marken.

Laseroperation

Den 1 december laseropererade jag mina ögon, och hittills är jag supernöjd! Med glasögon har jag haft -5,0 och -5,25 och på återbesöket dagen efter hade jag helt normal syn igen. Fantastiskt!
Det innebär dock att jag får ta det lite lugnt i stallet denna veckan, för infektionsrisk osv.
Sen ska vi komma igång på riktigt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0