jag liksom.. sprudlar över

Ja, verkligen. Jag får ju mina moments, och just nu sprudlar jag. Av kärlek, av glädje och visserligen av en hel del saknad.. men ändå.

Igår var en bra dag, en riktigt bra dag.
Jag vaknade iofs och mådde skit, så jag missade början av älgjakten, men när jag fått sova några timmar till var jag nästan tillbaka i gängorna.
Efter att jag vaknat, dragit hö-grepen genom mitt tussilagotrassliga hår och spottat ut ett antal tussar hundhår, så var jag redo för middag med farmor och farfar. Det bar av till Reftele, och där hade vi en riktigt trevlig lunch.

När vi kom hem var älgjakten fortfarande igång, så jag hoppade i mina mossgröna kläder, tog en jaktradio och min bössa och begav mig av. Eller ja, Roger följde mig ut till passet, så jag inte skulle gå vilse i år. Som jag gjorde förra året. Efter 45 minuter small det i Anders bössa, och en fin kviga fyllde kvoten för våra vuxna djur.

När jag fortfarande gick runt i jaktkläderna (pappas långkalsonger, tjocka raggsockar, ett linne, en underställströja och en enorm collegetröja) så kom vickan med glass. Me like!
Efter detta gottande var det dags för ännu fler kalorier, och det var bara att infinna sig hos farmor och farfar för mera fika och tårta.

Eftersom det var fars dag så fick pappa en öl av mig. Boris, The Crusher, 9.4%. Det ni.

Senare på kvällen kom John, och när vi hade ätit med mamma och pappa så kollade vi på film och myste. Och myste. Och myste. Här skulle jag kunna skriva en hel kärleksroman tillägnad denna man, men av hänsyn för er stackare som kanske rentav orkat läsa ända hit, så skippar jag det.


Ovanpå denna ovanligt bra söndag, så kommer en bra måndag.

* Föreläsningen gick bra
* Jag har köpt ett nytt head-set till min iPhone
* Jag och pappa åt god kvällsmat, på en mysig restaurang
* Jag ska kolla på en lägenhet i Lund på torsdag
* Jag ligger nerbäddad i min mjuka säng, med värmekudde under rumpan och min nya laptop.
* Jag ska snart ringa min älskling och säga godnatt

ah. Life is good


Kommentarer
Postat av: vixter

HAHA! gillar kontrasten jägare-mjukis. haha!

2009-11-10 @ 18:53:47
URL: http://vixter.blogg.se/
Postat av: Ina

Det dåliga är att du inte har lika många lektioner med mig längre :(

2009-11-10 @ 20:21:21
URL: http://meraina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0