long time, no see

Yeekes, vad det har hänt mycket!

Förra veckan var helt fantastiskt rolig, med firande av Vickans 20-årsdag på Skara sommarland med Gubben och Smarmy (för en närmre beskrivning hänvisar jag till vixter.blogg.se) och dessutom har det ju varit Falsterbo!

Falsterbo i år var helt grymt. Jag och Karro börjar ha som tradition att åka ihop, och så blev fallet även detta år. 06.00 rullade bilen ifrån hylteskogarna, och efter en hel del kaos på vägen ner ( tex ett stängt McDonalds, en övertrött Johanna och ca en halvtimmes cruising i Rosengård innan vi hittade rätt) så kom vi fram. Lägret var en mini-plönninge-camp, med mig och karro, lollo & annie, Kitte, Martin & Natalie samt Hanna och Tessy. Trevligt värre!  Magnusson, Roupé-bröderna och Jakobsson med Co hade parkerat husbilen i närheten, så där fick vi både mat och grogg om vart annat. :) 
Dagarna var fyllda med häst, ganska lite arbete, mycket öl och lite sömn. Kort sammanfattat en superrolig helg!

På söndagen mötte jag och Karro upp med Mikaela, och sedan hoppade jag in i hennes (eller ja, min) bil och vi for till Danmark.
De vi är hos heter Martin Schougaard och Mette Hendriksen (Stald Mak), och dom är hur roliga som helst! Gården ligger precis utanför Silkeborg, och rymmer bl a ett stort ridhus, Mettes och Martins lägenhet, hästskötarnas avdelning med rum, kök och vardagsrum, Mettes och Martins stallar samt ett djursjukhus som Martins pappa driver.


Det blev inte så mycket lugn och ro för att lära sig arbetsrutinerna, utan på tisdag kväll åkte vi direkt på tävling, och vi kom hem idag. Fullt ös! Det har gått sådär på tävlingen, Mette är jättemissnöjd med sin ridning, och det har varit en del otursgrejer med tappade skor etc.

Nåväl, på torsdag är det dags för nya tag, och då styrs lastbilen mot Köpenhamn i stället. Mycket trevligt! Jag hörde dessutom att det pratades något om Tivoli på lördag kväll, vilket inte låter helt fel...


Nu ska jag dock krypa i säng, efter några hårda dagar och Martins försök att fylla mig och Mikaela igår på ryttarfesten (något han lyckades bra med) så är man ganska sliten. Bilder kommer när kameran är fixad!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0