aloha!

Nu är det morgon på den tredje dagen vi är här i Texas. Klockan är 05.55 och vi är ganska trötta.

Igår var vi ute på ranchen för första gången, och det var jätteroligt :D De hade tagit dit en coach till oss, Chandra, som var hur gullig som helst. Vi fick också hjälp av två riktiga cowboys som hette Keith och Joe som också var jättemysiga.
Jag fick rida en liten fux som hette Little Man, och Elsa red en annan fux som hette Chestnut.

Vi var ute på en långtur på ungefär 3 timmar, och det känns i baken vill jag lova. Usch, hemska sadlar, tack gode gud för dressyrsadlar, haha.

Häromdagen hade de frysmärkt småbebisarna (leler ja.. dom var väl typ 3 eller nåt) så nu var det dags att namnge dem, vilket blev min, elsas och Chandras uppgift. För att jävlas lite med cowboysen så gav vi alla 7 svenska namn som dom knappt kunde uttala :)

När vi kom hem på kvällen tog vi det ganska lugnt, och sen åkte vi med William, Phillip och Nicholas in till the big city Beeville och käkade. Jag har svårt att förstå hur många snabbmatsställen det kan finnas i en enda liten stad 8)

Idag ska vi till en annan ranch och driva boskap, och det ska bli grymt.  Förhoppningsvis är vi hemma ganska tidigt så att vi hinner shoppa lite i em :D



Little Man :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0