sommar, sommar, vart tog du vägen?

Usch vad det regnar! Jag blir tokig, jag vill soooola och baaada. Och bli brun framförallt. Får väl ta mig en tur till solariet någon dag.
Snart kommer kusinerna och livar upp stämningen lite iaf (mor ska ha födelsedags..fika?), och dom är bra härliga dom :D

Då var mitt projektarbete igång. Igår var jag, far och Ipod på hundkurs hos Jeppe Stridh. Grymt långt dit, grymt kul och grymt inspirerande. Det blir nog inte lätt för hundarna här hemma den närmaste framtiden. :D

Alltså, jag kan inte förstå hur nära det är tills jag fyller 18 och blir myndig. Eller tar studenten. Gah, snart måste man börja skärpa till sig, ta ansvar, vara vuxen och samla vuxenpoäng. Körkortet blir ju en klart positiv förändring, och att gå in lagligt på krogen givetvis. Men sen då?
Det känns som att 18 är höjdpunkten i livet, och sen kommer allting bara börja dala neråt. Fast 20 kanske är höjdpunkten? Då får man ju faktiskt köpa på Systemet. Det är nog det sista positiva innan man blir pensionär och får sluta arbeta. Och däremellan ska man hinna med äktenskap och äktenskapskriser, klämma fram ett gäng ungar, byta hus och byta bil, fixa med pension och fonder, fylla 40 och dessutom känna sig extra gammal och grå när barnen flyttar ut. Hujedamig, tack och lov att man är 17 några månader till.

Dags att försöka göra något vettigt av mitt liv och gå ut och städa i stallet :)


Dagens kloka ord:
"Att sköta sig är att se till att man hinner med det roliga."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0