Hundmongon och fina vänner

Yes, brännan hade gått ner i morse och blivit brun i stället. Därför har förmiddagen tillbringats i solstolen, och än så länge verkar det gå bra.
Eftersom att man ska jobba heltid resten av sommaren så känns det som att man får ta tillvara på varenda tillfälle i solen :)

Igår kväll var det fullständigt kaos här inne.
När jag släppte in Falco från nattkissen så hade han en halv hare med sig, vilken han tyckte att jag skulle ha. Tack, men eh.. nej tack.
När han hade varit inne en stund så började han och Ipod slåss. Ipod är ganska kaxig, och vill helst vara herre på täppan. Falco som är flockledare tyckte att den lilla skiten skulle lära sig att veta hut = tumult uppstod.

Sånt gör mig verkligen rasande! Speciellt eftersom att dom två alltid har gått bra ihop hittills, det har bara varit Dacke och Ipod som det har varit problem med att ha tillsammans tidigare. När jag fått isär dom och skällt på dom så skämdes de båda rejält, men Falco fick ändå sova ute i hundgården i natt. Han är ju ändå 9 i år och är väl inte riktigt vad han har varit, och det kändes som en dum risk att ta om de skulle börja slåss medans jag sov.
Med den halva haren i åtanke så kändes det inte särskilt lockande att ha honom i sängen ändå.. :P

Jävligt tråkigt ändå, eftersom de var för sig är hur härliga hundar som helst.
Nästa hund vi skaffar måste nog vara en tik, för 3 hanar är en hane för mycket. Det behövs minsann en dam för att balansera upp det hela!


Nåväl. Nu ska jag lägga mig en stund till i solen, innan Vickan meddelar att lunchen är klar. Pastasallad är sjukt underskattat! Och vänner som lagar mat åt en faller nog också under den kategorin!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0