Vilse i Paris

Goddagens!

Är hemma en snabb vända på hotellet för en dusch och lite allmän fix, efter en heldag på stan och på mässan känner man sig inte helfräsch.

Vi började dagen med lite hotellfrukost, för att senare bege oss vidare till mässan som var resans huvudsakliga syfte. Där strosade vi, var på möten, drack vin, åt 16 olika snittar och träffade återförsäljare och leverantörer. Nästan så att jag kände mig riktigt viktig i min kavaj när jag nickade klokt och eftertänksamt åt vad som sades.
Dessvärre pratar jag inte ett ord franska, så när konversationerna inte var på engelska försökte jag mest hitta något annat att kolla lite på..

När det som skulle uträttas var uträttat bestämde vi oss för att strosa lite på stan, där vi nästan genast gick vilse. Inte nere i tunnelbanesystemet som vi gjorde när vi var i London, utan faktiskt uppe på gatorna. Fransmän är ju inga hejare på att skylta heller - så mycket sevärdheter har vi sett, men dessvärre vet vi inte riktigt vad det var vi såg...

Imorgon blir det nog ingen mässa alls, utan vi ska nog bara turista. Det är ju som sagt både min och mammas första gång i Paris, och planerna är väl att hinna med Eiffeltornet, Notredame och Louvren. Förhoppningsvis kan vi hinna med några affärer också ;)

Dags att springa in i duschen och göra sig redo för en middag med Roland & co, och vem vet - efter några glas vin kanske jag också pratar franska?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0