Familjen Taikon på vift!

Herregud, att resa med denna familjen är en sann utmaning!

Allting gick relativt smärtfritt fram tills att vi skulle checka in bagaget, och pappa inser att han glömt mammas biljett hemma. Ajajaj. Tur att det finns mail på mobiltelefonerna i dagens moderna samhälle, och att biljetten låg kvar i inkorgen!
Missöde nummer två; Far har ingen plånbok med sig. Ajajaj!
Missöde nummer tre; Vi skrattar lite åt det hela och säger att nu, nu kan det ju inte hända så mycket mer! Johodå, när vi får in maten från 'Yamyam To Go', så inser vi att det är inte alls ris och Chicken Teriyaki, snarare ris och Chicken Kattamati. Mamma funderade högt över om det var Kitty eller Pussy dom hade lagt i, och fick aningens lustiga blickar från omgivningen...
Missöde nummer fyra; Planet är en timme försenat.
Missöde nummer fem; Jag får två aspackade finländare bredvid mig på planet. Dessutom fick jag bok-arm redan efter någon timme på planet. Ni vet som mus-arm, fast bok-arm. Svår sveda och värk som följd, och dessutom fick jag bläddra med fel hand för att jag inte kunde räta ut min stackars, oanvändbara arm. Det är stora problem jag måste tampas med!

Efter det gick allting relativt smärtfritt, och nu sitter jag här på hotellet, med en hel dubbelsäng för mig själv. Prima liv! Det enda som är lite surt är att jag är på sjätte våningen, och mina kära päron är på första. Och att jag höll på att fastna i hissen på vägen upp. Haha.

Imorgon är det nog så gott som en heldag på mässan som gäller, och senare på kvällen så ska vi ut och äta med ett gäng fransoser. Trevligt! Det ryktas att några av dom är i 25-års åldern, vältränade och förmögna dessutom, och dom ska tydligen inte vara jättefula heller. Spännande värre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0