Dödens

Verkligen. Stendöd.

Idag har jag jobbat första dagen på Tempo i Reftele, men många fler ska det bli.
Det var faktiskt mycket roligare än vad jag trodde! Men trots att tiden gick fortare än vad jag trodde så är 08.30 - 18.00 ett ganska långt pass. Även om mitt nästa pass kommer vara 08.30 - 20.15.
Charken har varit det första jag fått lära mig, och det är svåååårt med 32 olika sorters skinkor, korvar och ostar. Jisses!
Förutom det har jag gjort smörgåstårtor för typ 100 pers, sprungit i butiken, kollat datumen på 200 baconförpackningar (och ingen, verkligen inte en enda asgarvade åt mig, innan de lyckades få fram att det faktiskt räcker att kolla förpackningarna som står längst ut. Kul!) och en massa annat.
Folket verkar vara jättehärliga, och det kommer nog bli en bra sommar :)

När jag kommit hem bytte jag om, käkade en banan och for till stallet.
Duchesse var riktigt fin idag!
Första halvan av passet var väl mindre bra kanske, men sista delen var hon superfin. Jag har äntligen lyckats visa henne vad jag begär av henne i galoppen, och så bra galopparbete som vi hade idag har vi nog aldrig haft.
Rund, taktmässig, samarbetsvillig och mjuk känns som fyra bra ord att använda om dagens ridning.
Svettig, flåsig, träningsvärk i magmusklerna och allmänt slut är ytterligare fyra fina fraser.

Nu är det ivf sängen som gäller. Och mååånga timmars sömn. Imorgon är det en heldag med farmor och farfar som står på schemat - och även om jag har världens bästa farmor och farfar så tar det på krafterna!
Förhoppningsvis kan jag hitta ett par nya MC-byxor också :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0