Oupsi..

Jag kunde inte riktigt hålla mig från att rida lite idag ändå..

Rouke har haft en del problem med att bli lämnad ensam, och att lämna de andra. Fokuseringen idag låg alltså mest på att han skulle lyssna på mig, även om hans älskade Chakenda gnäggade i stallet efter sin hjärtas prins.. ;)
Jag red på en av åkrarna runt omkring, och ett snötäcke på ca 25 cm fick åtminstone hans kropp att bli trött relativt snart, och efter ca 15 minuter med övergångar skritt-trav och något litet cirkussprång så lade han mer och mer fokus på mig. Jag nöjde mig efter 30 minuter, och då var han såpass koncentrerad att vi kunde skritta på långa tyglar utan att han ens vinklade sina öron bakåt när tantan gnäggade efter honom. Duktig Rouke!

Allt arbete från marken har verkligen gett resultat, nu ska vi bara få lika bra effekt när jag sitter på ryggen :)


Dags att nana nu, imorgon är det dags för jobb.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0