söndag

de senaste dagarna har verkligen varit asroliga. hahaha.

I torsdags var det hemfärd, eftersom jag är ledig tills på onsdag - vilket är helt fantastiskt skönt.

Fredagskvällen var.. spännande! Man kan säga att den bestod av att ta från de rika och ge till de fattiga, även om det inte borde tolkas bokstavligt. hahaha. Vickan har lovat att hjälpa mig att städa min bil efter denna lilla utflykt.

Gårdagen började tidigt, med en resa till Elmia vid halv 9-snåret. Niklas, Frida och Jocke hämtade upp mig,  och sen roade vi oss med jaktmässan nästan hela dagen. Under tiden var Maria, Maj-Britt och barnen på Monkeyland (?) och framåt lunch slog vi oss samman och åkte och åt.  Jag och Frida kom på en brilliant idé för såna här mässor. Det fanns fullt med snygga män, som säkert var singlar allihopa - singelhörna någon? 
Smidig som vanligt sa jag det alldeles för högt, och männen i vår omgivning gav oss en aningens undrande blick. menmen.
Jag måste säga att jag älskar Jocke och Marias barn! Haha, både Gustav och Emil är helt underbara. Gustav myntade ett nytt uttryck under lunchen, nämligen avocado-citron. Och stora hade dom blivit sen jag såg dem sist med :D

Vid 5-tiden hämtade jag Sanna och Elin vid tågstationen, och lite senare på kvällen droppade Malin, Anna, Henke, Rickard, Vickan samt Bella och några vänner till henne in. Efter ölspel, grill, potatissallad i många olika former samt halv-dålig musik bar det av till Sigges Loge, där Boppers spelade. Tror iofs inte att det var någon av oss som såg en låt, men ändå. haha.
Trubaduren var helfestlig, och tyckte jag var grym på luftgitarr. Han tyckte dock det blev lite pinsamt när han insåg att jag tar studenten till sommaren, och att han med sina 10+ år äldre kanske inte riktigt var i min målgrupp vad gäller raggning, hahaha.

På sigges ramlade vi in i Gonorreas och Ola, och eftersom Gonorreas är en fin vän så åkte han hem med damsällskap, och lämnade stackars Ola i vårt förvar. Stackarn fick inte somna alls så tidigt som han ville, utan skulle helst dricka öl och vara med på efterfesten, men han bangade. Jag tyckte mig höra något litet klagomål om ett fruktansvärt snarkande oljud i morse, men det får vi väl förlåta, soffan var trots allt någon meter för kort för stackars Roupé.

Idag blir det att städa lägenheten (supertack till Sanna som diskade upp alla tallrikar!), och så småningom kommer släkten och vi ska fira min lille brors födelsedag. Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0