Studentfest alá NÖRD, och ny impulsivitet

Igår var det studenfest, anordnat av NV, på B&B.
Temat var NÖRD, och alla såg vi förskräckliga ut.
Det var sjukt kul, förkrök hos Josefsson, med ölspel och allmänt flum. Sen tågade hela klassen (förutom Maja och Sofie  som var tråkiga och var hemma) ner i gemensam klunga till B&B, sjungandes 'tagga, tagga, tagga tagga tagga' och andra vackra låtar, ackompanjerade av Elins underbara visselpipa. Ett antal 'För vi ska ta studenten' tyckte jag mig höra dessutom.
När vi skulle gå in på B&B ville vi givetvis göra en kraftfull entré, och sjöng 'När 06C, när 06C, när 06C marcherar in, då blir det juuubel nere i baren! När 06C marcherar in!' , problemet var bara att vi tydligen skulle sitta längst in, längst bort, och fick därför sjunga genom hela stället. De som inte var från Plönninge såg något undrande ut.

Lollo lyckades hälla ett glas vatten över mig (jag hällde inget över henne......), vi shottade tequila och brinnande sambuca på Ida's, Maria däckade, vi gjorde en fin röra av allt som fanns kvar av tacobuffén - dippade nachosen och sköljde ner med öl, dansade på bowlingbanorna, förlorade mot fuskande NV-elever på biljarden och tappade bowlingkloten bakåt.
En lyckad kväll måste jag säga!

Idag var det inte riktigt lika kul. En dunkande huvudvärk och städning väntade när jag slog upp ögonen, för att sedan bege oss in till den stora staden.
Hanna köpte en hamster (som hon både är allergisk mot och livrädd för) och mitt stora akvarie fick nya invånare (Greger, Tissel & Tassel, Glenn och Göran) .

Hanna kallas härmed inte längre för Hanna BH-lös, utan hennes nya smeknamn är HAMSTER-HANNA.

God Jul!

Kommentarer
Postat av: vixter

Nörd passar nog dig bra... Och du kan inte ha en fisk med samma namn som en kille ja har dejtat... haha

2009-03-05 @ 22:26:09
URL: http://vixter.blogg.se/
Postat av: Johanna

klart jag kan! :D

2009-03-05 @ 23:44:44
URL: http://kickstartyourheart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0