Torsdagnatt och Personalfest

Den här kvällen har nog varit en av dom absolut bästa i Plönninges historia. I varje fall i min Plönningehistoria.
06A hade hyrt Västerhagen, hyrt band och fixat med mat.
Vi har fått se fulla lärare och fritidspedagoger, sjungit oss hesa, ramlat och slagit oss men rest oss med ett skratt, sörjt över att vi snart kommer sluta, ätit en massa korv, skakat rumpa, skrattat tills tårarna sprutat, skrålat att 'VI SKA TA STUDENTEN', försökt att bugga och en massa annat.
Detta var helt klart en kväll som går att jämföra med balen, verkligen superbra jobbat killar!

Nu börjar man verkligen förstå att om mindre än en vecka kommer vi stå där på gräsmattan, med våra studentmössor och champagneglas i högsta hugg och jag kan inte säga annat än att det gör lite ont i hjärtat. När ska man träffa alla sina underbara vänner som flyttar hem över hela landet? Kommer man någonsin att få en så stor och älskad andra-familj igen? Jag tvivlar, men jag hoppas verkligen det, för de här tre åren har nog varit de bästa i mitt liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0