rosa

Så var intensivveckan över. Lite tråkigt faktiskt, jag har haft jätteroligt denna veckan! :D

Igår red jag Covergirl, men både hon och jag hade träningsvärk och var trötta, så resultatet var väl inte lysande direkt ;) Men som Sjaunja sa; hon har varit så himla fin hela veckan, så hon är förlåten!
Efter det fick jag rida Karess, barbacka, och det var... intressant.. hahaha.
Hon bockade några gånger i början, och sen fick hon nåt ryck i mitten av lektionen, men sen var hon lugn. Eller ja, lugn och lugn, tempot var det ju inget fel på, haha.

Mina:  Johanna, gick det bra på Karess?
Jag: Jodå, det gick bra. Och fort. Jävligt fort.

Hanna bjöd på tårta igår också, tur för henne att hon hade två med sig eftersom hon ramlade av Kick Off igår igen, haha. En riktigt prydlig liten bula på kinden!

Idag har det varit ganska lugnt.
Jag fick inte rida Covergirl igen (grr), utan fick rida Chitroon, och det gick väl helt ok. Ett fullblod som gått på galoppbanan hela sitt liv, och som jag har fattat det precis börjat bli riden vanligt. Han var trevlig genom hela passet, men det var tråkigt att man fick avsluta en bra vecka på en häst som man inte kan göra några rörelser på, mer än skänkelvikning :P

Efter lunch (där vi fick våfflor, heja mattanterna säger jag bara!) så tömkörde jag och Mina Rasmus.
Vi fick hjälp av Jöns-Olof, och han är verkligen grym på att tömköra! Alfons var hur fin som helst, och han var grym med Rasmus också.

Fast det roligaste idag var ändå när Elin fick en fågelskit på armen i ridhuset. hahaha. Efter denna veckan är man ju lite trött dessutom, så vi skrattade i säkert 10 minuter, hahaha.

Nu har jag städat mitt rum + vardagsrummet, lagat mat och ska sätta mig och kolla på Ice Age, sen är det sändningar från Göteborg Horseshow vid 10 ikväll :)

jisses vad mycket häst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0