Life is a bitch and then you die.

Efter gårdagens tokritt på ponnyn (som för övrigt var HELT oplanerad) så måste jag erkänna att jag faktiskt har lite träningsvärk. Frågan är väl hur eftertänksam man är, när man medveten om att ponnyn blir skogstokig av att vila länge, ger sig ut på första rundan efter vilan - barbacka i naturreservatet. Bra idé Johanna!
När jag fick stopp på henne efter ungefär en kvart, insåg jag att det nog var bäst att rida hem. Kramp i magen efter att ha garvat så jag knappt höll mig kvar, och kramp i benen efter att ha försökt klämma mig fast så gott det gick, resulterade i träningsvärk idag. haha, aja, det var faktiskt ganska kul ändå.Och Ofelia var lyckligare än någonsin!

Idag har jag en mördande huvudvärk, och försöker få lite gjort här hemma. Engelskan avklarad för dagen, men naturkunskapsprov + inlämning imorgon gör att jag nog får sitta vid burken resten av dagen ändå. För att inte tala om mitt PA, som ger mig lite ångest och mardrömmar. Nåväl, det löser sig alltid!
Spotify underlättar dagen!

Eftersom jag inte kommer ha tid att sticka till gymmet idag heller, får jag väl masa min blekfeta kropp mot cykeln och cykla de fyra kilometrarna till stallet. Not a big deal, men kanske man bränner någon mer kalori än när man bara trycker på gasen....

Jag drömde verkligen om att åka snowboard i natt. Jag vaknade mitt i natten, när jag gjorde ett vackert magplask i lössnön, och funderade på om det är kroppens sätt att säga att jag gillar vintern bättre än sommaren. Fundersam kliade jag på ett myggbett och somnade om.




 


Kommentarer
Postat av: Anonym

love ze headline =) haha

2009-04-22 @ 23:07:24
URL: http://vixter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0