dagen före dopparedagen..

Nu är det inte många timmar kvar till julafton. Dessvärre kan jag inte säga att jag känner någon vidare julstämning, men det kommer kanske. Lite snö skulle ju underlätta helt klart.

Imorse gick jag upp tidigt (kl 8), och när jag och mor fått i oss frukost och på oss kläder (ca kl 09.15. vi är långsamma. haha) så körde jag hela vägen till stallet där Ofelia är uppstallad nu. Sen red vi en runda, och hon var kanonfin idag. Kul att se att hon inte var helförstörd efter försäljningsstallet, och att det redan börjar bli ordning på henne igen.
Jag fick också se min pärla Sleipner idag. Jag kan knappt fatta att det var 4 år sedan jag sålde honom, det känns som om det vore igår vi skrev under papperna! Tiden går fort när man har roligt.

Efter ridningen kom vi på att vi behövde lite nya skidkläder tills vi åker till fjällen, ute i god tid som vanligt. Som tur är var Gällstad inom 10-minuters avstånd, så vi klampade in på Fabriken, sådär lagom fräscha, hahaha. Kläder hittade vi ivf, så tur är väl det.
Jag och min mor är verkligen en enda stor katastrof när vi kommer ut tillsammans, det var ingen hög sexy-varning på oss idag direkt, hahaha.

Ipod har varit kanonduktig idag, hade sitt första riktiga drev :D Först hade han några lite kortare, och sedan ett lite längre på 4 minuter eller något. Man ska ju börja någonstans, och det verkar ju som att det kommer bli något av den där också. Han hade ett utsök på 250 m dessutom. Duktig pojke! Nu nån dag efter jul ska jag och Nicke Lilltroll lägga lite blodspår till både Ipod och Baron, så får vi se vad dom säger om det.

Nu har jag stört bråttom, men jag känner inte för att stressa idag.
Dags för Julmys i Vimmelstorp! Jag hoppas Magnusson har lagat bra mat, för sin egen skull om inte annat :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0